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생활/예술

크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924

by 트렌디한 일반 상식 2024. 5. 1.
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크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924

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크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924
크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924

 

크리스티안 스크레드스빅(Christian Skredsvig), 노르웨이, 화가, 1854-1924

노르웨이의 화가 '크리스티안 스크레스빅'는 자연주의 스타일의 픙경을 서정적으로 그린 화가입니다. 어린 시절 시골의 농장에서 태어나고 자랐으며, 뮌헨과 파리 등지에서 노르웨이를 대표하는 화가로 활동을 했습니다.

 

30대 초반에 다시 노르웨이로 돌아와 농장에 정착하면서 새 집을 지었는데, 이곳에서 많은 화가와 시인, 음악가들과 지내며 끊임없이 예술적 영감을 찾았습니다.

 

                                                                                                      About Him

 

Skredsvig lived and worked in Bærum for a long period of his life, and he painted several motifs found in the area. Amongst them are Sandvika, Høvik and Fleskum.

 

He is often associated with art traditions deeply rooted in the 19th century. Still, this exhibition will focus on Skredsvig's modernity, not by claiming that he broke through as a modernist himself, but by confronting the ambitions and conflicts that such a breakthrough entails.

 

As one of the most ambitious painters of his period, Skredsvig wanted to become an animal painter of international stature, with the Paris Salon as his main stage in the early 1880s to the 1890s. He travelled with the young Edvard Munch to the French Riviera, where they painted side by side.

 

In collaboration with the leading artists of the time, Skredsvig helped develop painting in a new direction.

 

This exhibition will offer a fresh perspective of the famous "Fleskum Summer" of 1886, and present a polyphony of voices such as Claude Monet, Munch, Kitty Kielland, Harriet Backer and Knut Hamsun to shed light on both an artist and a pivotal period in Norwegian art history.


 

 

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