아실 로지(Achille Lauge), 프랑스, 화가, 1861-1944
점을 찍어서 목가적인 프랑스의 시골 풍경을 표현한 '아실 로제'는 신인상주의 화가입니다.
파리에 있으면서 점묘파 화가, '쇠라' 등의 영향을 받았으나, 살롱전에서 여러 번 낙선한 후, 프랑스 남부의 고향으로 돌아와 자신만의 점묘법을 개척하게 됩니다.
다른 화가들이 촘촘하게 점을 찍는 것에 비해, 그는 더 크고 길쭉한 붓질로 표현했으며, 이런 방법을 써서 독특한 질감과 색감을 나타낼 수 있었습니다.
아몬드 나무의 하얀 꽃, 들판에 물든 작은 연두색과 노란색 등이 조용한 전원을 무척 평화롭게 만들어줍니다.
About Him
Achille Laugé (French, 1861–1944) was a Neo-Impressionist painter born in Arzens. In 1882, he began his studies at the École Nationale Supérieure des Beaux-Arts under the direction of French artists Alexandre Cabanel (1823–1889) and Jean-Paul Laurens (1838–1921). In Paris, he met artist Aristide Maillol (French, 1861–1944), with whom he shared a studio and maintained a life-long exchange and friendship. Laugé never followed his teachers’ methods and advice, and his work was considered radical for its time. Influenced by French Neo-Impressionist painters Georges Seurat (1859–1891), Paul Signac (1863–1935), and Camille Pissarro (1831–1903), Laugé adopted elements of their style without aligning himself with Seurat’s strict and scientific method. Laugé’s use of dots of color—or the Divisionist technique—evolved into a cross-hatching technique after 1896. By 1905, he had adopted looser and larger strokes with thick impasto, a style reminiscent of the more traditional Impressionist approach. Laugé exhibited at the Salon des Indépendants in 1894, and later that year at the Salon de Toulouse, together with Fench artists Pierre Bonnard (1867–1947), Henri de Toulouse-Lautrec (1864–1901), and Édouard Vuillard (1868–1940). Laugé’s Pointillist painting Devant la Fenêtre (1899), which was rejected from the Salon de la Société Nationale des Beaux-Arts in 1900, is now in the Musée National D’Art Moderne’s permanent collection in Paris. Laugé’s work is held by several museums, including the Musée d’Orsay and the Musée du Louvre in Paris.
알베르트 에델펠트(Albert Edelfelt), 핀란드, 화가, 1854-1905
알베르트 에델펠트(Albert Edelfelt), 핀란드, 화가, 1854-1905핀란드 화가 '알베르트 에델펠트'는 당시 유럽의 예술 아이콘이었습니다. 귀족 가문에서 태어났지만 아버지가 물려준 건 많은 빚밖에 없었
mkpark03.tistory.com
안나 펄린(Anna Perlin), 영국, 화가, 1982-현재
안나 펄린(Anna Perlin), 영국, 화가, 1982-현재영국 옥스포드셔 시골에서 자란 '안나 펄린'은 대학에서 텍스타일 디자인을 공부했지만, 독학으로 회화를 다시 공부하여, 개성적인 작품 스타일을 완성
mkpark03.tistory.com
안자이 미즈마루(安西水丸), 일본, 삽화가, 1942-2014
안자이 미즈마루(安西水丸), 일본, 삽화가, 1942-2014‘안자이 미즈마루’는 ‘무라카미 하루키 (村上春樹 1949~ )’와 운명적으로 만나 30년간 예술적 동반자로 같이 작업했습니다. 자신이 손꼽은
mkpark03.tistory.com
'생활 > 예술' 카테고리의 다른 글
페르낭 레제(Fernand Leger), 프랑스, 화가, 1881-1955 (0) | 2025.06.08 |
---|---|
앙리장 기욤 마르탱(Henri Martin), 프랑스, 화가, 1860-1943 (0) | 2025.06.07 |
뱅크시(Banksy), 영국, 그래피티 작가, 1974-현재 (0) | 2025.06.04 |
알베르트 에델펠트(Albert Edelfelt), 핀란드, 화가, 1854-1905 (1) | 2025.06.03 |
알베르트 앙커(Albrecht Anker), 스위스, 화가, 1831-1910 (4) | 2025.06.02 |
댓글