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생활/예술

사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재

by 트렌디한 일반 상식 2024. 8. 19.
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사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재

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사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재
사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재

 

사이 타오(Cy Thao), 미네소타주 하원의원, 1972-현재

미네소타주 하원의원, 교육자, 몽족의 역사를 그린 화가.

 

몽족(Hmong, IPA: [m̥ɔ̃ŋ])은 베트남, 중국, 라오스 등지에 사는 묘족이다.  절대다수의 몽족이 라오스 내전에서 파테트 라오의 공산주의 군대에 맞서 싸웠다. 1975년 파테트 라오가 라오스의 정권을 장악하자, 수 만 명의 몽족은 태국에 정치적 망명을 요청했다.

 

1975년. 타오가 3살 때 그의 가족은 공산주의자들의 총격을 피해 태국에 있는 난민 수용소로 피신했다. 5년 후에 난민신청이 받아들여져 다른 몽족과 함께 미국으로 집단 이주했다. 그는 정통 미술교육을 받은 화가이지만 몽족의 수난사를 기록하기 위해 몽족 여성들의 전통적인 수예기법을 차용했다.

 

전통적인 Hmong paj ntaub(스토리를 푸는 천)이 그 모델이다. 단순하고 설명적인 스타일의 그림을 만들었다. 폭력을 잔혹한 것보다 더 상징적으로 만드는 역할을 했다.

 

                                                                                                       About Him

 

Cy Thao is an artist, teacher, and political leader who recently served as a member of the DFL Minnesota House of Representatives for District 65A. He was born in Laos in 1972, but traveled to Thailand with his family in 1975 after the United States left Vietnam. His family stayed in a Thai refugee camp until 1980 when they immigrated to St. Paul, Minnesota.

 

Taken together, the fifty canvases in The Hmong Migration comprise an epic narrative that recounts over 5,000 years of Hmong history -- from life in southern China and the mountains of Laos, to alignment with the U.S. during the Vietnam War and life in the refugee camps in Thailand, to resettlement in the United States. Thao's intent in this series was to expose the difficulties, menaces, and effects of any migration process.

 

Although Thao has trained as a professional artist, this piece was created in a consciously "outsider" narrative style, mirroring the "story-cloth" tapestries he saw being made by his compatriots in the Thai refugee camps during his childhood, which he said were like picture books without words. For his visual narrative, Thao added a written commentary about each image, adding to their power. "I want the series to educate the younger generation, to have some closure with the generation that went through the war,” he said, “and hopefully become a historical document for generations to come."


 

 

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