빌 안톤(Bill Anton), 미국, 카우보이 전기 작가, 1957-현재
"나는 나 자신을 '카우보이'의 전기 작가라고 생각하지 않습니다. 일부 예술가들은 오늘날 미국 서부의 목장 생활에 대한 역사적인 묘사를 기록하고 있다고 생각합니다. 그러나 내 작업의 초점은 항상 분위기와 열정이었습니다. 나는 무엇이든 기록하는데 특히 미국 서부에 대해 어떻게 느끼는가를 기록하고 있습니다. 보는 사람으로 하여금 서부의 밤 분위기와 신비로움의 드라마를 느끼기를 원합니다.
저는 그림 그리는 걸 좋아해요. 그리고 미국 서부를 좋아합니다. 시카고에서 태어났지만 시에라 네바다(Sierra Nevada), 상그레 드 크리스토(Sangre de Cristo), 사 워치(Sawatch) 및 기타 로키 산맥의 수백 개 산맥이 내 관심을 끌었던 유일한 "큰 어깨"였습니다. 걸어 다니는 뇌우, 햇볕에 휩싸인 삼나무,, 예술적으로 추상적인 물 패턴이 이곳의 풍경을 이루 말할 수 없는 아름다움으로 가득 채웁니다."
그의 작품은 국립 카우보이 및 서부 유산 박물관(National Cowboy and Western Heritage Museum)의 프리 드 웨스트(Prix de West), 오트리 박물관(Autry Museum), 국립 서부 예술 센터(The National Center for American Western Art), 올드 웨스트 박물관(The Old West Museum) 등에 전시되어 있다.
About Him
Bill Anton was born in Chicago in 1957, and later moved to Prescott, Arizona after graduating from Northern Arizona University. When he committed to painting full-time, he studied under Michael Lynch and Ned Jacob, who encouraged him to paint from life. Anton's work has been published in Southwest Art, Architectural Digest, Art of the West, Equine Images, Western Horseman and Art-Talk. He was featured on the cover of the April 2006 American Artist magazine. Corporate collections that include his work are Sears, Dupont, State Farm Insurance, Bank of America, Hewlett Packard, and Trust Company of the West. His award winning work has been displayed at the Prix de West at the National Cowboy and Western Heritage Museum, Master of the American West at The Autry Museum, The National Center for American Western Art, The Old West Museum and The National Museum of Wildlife Art. In addition, his work is in the permanent collection of the prestigious Gilcrease Museum.
"I do not see myself as a biographer of the "cowboy." I know some artists feel they are recording a historical portayal of ranch life today in the American West. But the focus of my work has always been mood and passion. If I'm recording anything, I'm recording how I feel about the West. I want the viewer to feel the drama of atmosphere and the mystery of a western night. I want the volume and portent of a cloud to be evident in the calligraphy of a brush stroke. The pack of the muscle below a horse's shoulder should be energized by the gestural application of paint.
You see, I love to paint. And I love the American West. I was born in Chicago, but the Sierra Nevada, Sangre de Cristo, Sawatch and a hundred other ranges of our Rocky Mountains were the only "Big Shoulders" that ever interested me. Walking thunderstorms, sunstruck cedars, rimrock and artfully abstract water patterns charge the landscape here with an impossible beauty.
Amidst this nobility is its caretaker: the rancher. With the natural ease of generations bred to the saddle, he is a powerful image, further ennobled by a fine horse. An artist under the spell of the west has the privilege of marshaling the virtues of landscape, figure and equine painting into one supremely paintable subject: the American cowboy. TO GOD BE THE GLORY"
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