본문 바로가기
생활/예술

스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964

by 트렌디한 일반 상식 2025. 2. 19.
반응형

스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964

반응형

스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964
스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964

 

스튜어트 데이비스(Stuart Davis), 미국, 화가, 1892-1964

'스튜어트 데이비스'는 미국의 초기 모더니즘 화가입니다. 미술학교를 다니던 시절, 전설적인 '아모리 쇼 Armory Show (미국 최초의 대규모 현대미술 전시회, 1913)'에도 최연소 출품을 했으며, 이 쇼에서 고흐와 마티스 피카소 등의 작품을 접했습니다.

 

이 전시회에서 영향을 받아, 그는 미국을 상징하는 이미지를 가져다가 화려한 색상의 추상 콜라주 작품을 만들기 시작했습니다. 럭키 스트라이크 담배라든지, 맨해튼 거리의 간판, 재즈, 해안가 풍경 등에다 역동성을 겹쳐서 묘사했죠. 당시의 대중문화에다 예술적인 에너지와 리드미컬한 패턴을 결합한 그의 작품은 색채의 만화경처럼 화려합니다.

 

1930년대 획기적인 스타일로 선보였던 그의 추상 작품들은, 몇십 년 후에 유행하게 될 팝아트를 예견하는 작품들이었습니다.

 

                                                                                                  About Him

 

Stuart Davis (1892–1964) is one of the preeminent figures of American modernism. With a long career that stretched from the early twentieth century well into the postwar era, he brought a distinctively American accent to international modernism. Faced with the choice between realism and pure abstraction early in his career, Davis invented a vocabulary that harnessed the grammar of abstraction to the speed and simultaneity of modern America. By merging the bold, hard-edged style of advertising with the conventions of European avant-garde painting, he created an art endowed with the vitality and dynamic rhythms that he saw as uniquely modern and American. In the process, he achieved a rare synthesis: an art that is resolutely abstract, yet at the same time exudes the spirit of popular culture.

 

The exhibition is unusual in its focus on Davis’s mature career and on his working method of using preexisting motifs as springboards for new compositions. From 1939 on, Davis rarely painted a work that did not make reference, however hidden, to one or more of his earlier compositions. Such “appropriation” is a distinctive aspect of his mature art. This presentation will be the first major exhibition to consistently hang Davis’s later works side by side with the earlier ones that inspired them. With approximately one hundred works, from his paintings of consumer products in the early 1920s to the work left on his easel at his death in 1964, the exhibition will highlight Davis’s unique ability to transform the chaos of everyday life into a structured yet spontaneous order that communicates the wonder and joy that can be derived from the color and spatial relationships of everyday things. 

 

Stuart Davis: In Full Swing is co-organized by Barbara Haskell, Curator, Whitney Museum of American Art, New York, and Harry Cooper, Curator and Head of Modern Art, National Gallery of Art, Washington, DC, with Sarah Humphreville, Curatorial Assistant, Whitney Museum of American Art, New York.


 

 

콘스탄틴 코로빈(Konstantin Korovin), 러시아 제국, 화가, 1861-1939

콘스탄틴 코로빈(Konstantin Korovin), 러시아 제국, 화가, 1861-1939'콘스탄틴 코로빈'은 러시아의 대표적인 인상주의 화가입니다. 부유한 집안의 가족 사업보다는 미술과 연극에 관심이 많았던 그는,

mkpark03.tistory.com

 

 

테오필 스타인렌(Théophile Alexandre Steinlen), 프랑스, 화가, 1859-1923

테오필 스타인렌(Théophile Alexandre Steinlen), 프랑스, 화가, 1859-1923스위스 출신의 예술가 '테오필 스타인렌'은, 프랑스에서 순수미술과 상업미술 분야에서 활동하며 큰 명성을 얻었습니다. 20대 초

mkpark03.tistory.com

 

 

브루노 릴리에포르스(Bruno Liljefors), 스웨덴, 화가, 1860-1939

브루노 릴리에포르스(Bruno Liljefors), 스웨덴, 화가, 1860-1939스웨덴의 '브루노 릴레포르스'는 자연과 동물을 모티브로 하여 극적인 상황을 그려내는 야생 동물화가입니다. 세심한 생태 관찰력과 섬

mkpark03.tistory.com

반응형

댓글