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생활/예술

로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재

by 트렌디한 일반 상식 2024. 2. 26.
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로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재

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로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재

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로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
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로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재
로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재

 

로라 마카브레스쿠(Laura Makabresku), 폴란드, 사진작가, 1987-현재

폴란드의 크라쿠프에서 살고있는 '로라 마카브레스쿠'는 사진작가입니다. 그녀는 사진을 중심으로 초현실적이거나 신비한 분위기의 시각예술작품을 만들고 있죠. 꿈과 동화와 미지의 세계를 사진과 디지털 작업을 통해 표현하고 있는 작가입니다.

 

신화적 분위기를 만들기 위해 채도를 낮게 만들고, 때로는 이미지를 중첩시켜 내면의 의미를 상징하고 있습니다.

 

                                                                                                 About Her

 

Laura Makabresku (born in 1987; lives in Krakow). Is a Polish visual artist and photographer. Her photographs are overflown with mystic symbols and the atmosphere of fairy tales. Close to the surrealistic aesthetics, she creates visual methaphores concerning eroticism and death.

 

My photographies are like screenshots from beautiful but cruel fairy tales. Their narrations are not straight. Images that appear are more like feelings that come during a lecture of an old folk-based story – full of witchcrafts and retributions. The structure of my works is similar to the structure of a dream where natural tendencies of collecting and organizing impulses and motivations coincide with irrational clashes of objects and feelings. Isolation and wounds are closed into patterns, uneasy and artificial orders – visual spells created in order to divide beastillness from humanity and dreams from horror.

 

„Laura Makabresku condenses the fairy tale into a frame. One stage on which everything plays out. There is a heroine existing between the worlds. Beautiful and dark. Her sexuality fluctuates between girlish erotic fantasy and the extreme instincts of nature. In a childish way she is fascinated by death. Her land is inhabited by animals, monsters, people in animal masks, objects—all of them of equal status. The world’s orders tangle together. Death in this land is liberating, a kind of good dream into which we tumble, searching for eternity, and which exists within us as constellations painted on the heroine’s body. The motifs and scenes are repeated. Themes are repeated obsessively. It all exists outside of time, everywhere and nowhere, never and always, in the seventy-seventh land. And eternity is just as cruel as death."


 

 

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