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생활/예술

에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재

by 트렌디한 일반 상식 2023. 10. 30.
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에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재
에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재
에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재
에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재
에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재
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에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재
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에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재

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에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재
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에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재

 

에드워드 고든(Edward Gordon), 독일, 하노버, 화가, 인상파, 1966-현재

독일 하노버 출신의 '에드워드 고든'은 인상파의 붓질로 도시인의 일상을 초상화처럼 그리는 화가입니다.

 

베를린에서 거주하며 거리에서 만나는 사람들의 일상적인 순간을 포착하여, '하루에 그림 하나씩 A Painting a Day'이라는 자신의 블로그에다 매일밤 올렸답니다. 그리고 그림들을 모아서, '베를린을 그리다 Painting Berlin'라는 책도 출판했죠.

 

무심한 듯 관찰한 화가의 눈길과 캔버스에다 옮겨낸 그의 붓질은 고요하면서도 보는 이를 집중시키는 힘이 있네요.

 

                                                                                                 About Him

An observer, a chronicler of moments, Edward B. Gordon is a passionate portraitist of modern daily life who splits his time between London and Berlin. His large-format oil paintings seek to capture unique moments. They are discreet in nature, echoing our daily perceptions, and yet the scenes are full of poetry and density. Painted to be realistic, his images are like the photographs captured on city streets, yet they also contain an additional atmospheric quality. Light is the source of inspiration for Gordon. On his forays through the city he is inspired by normal, everyday moments: The back of a woman, an unusual beam of light. His images seem unusually close to us: Something from the present is transformed into the poetic. Colours and contrasts collide with one another, exploding the greyness of everyday life and reducing themselves to individual sensual elements. For many years an author of a blog presenting an oil painting every day, Gordon still mixes his colours himself. What others do with the camera and the simple operation of the shutter, Gordon does with the brush and the naked eye. Whether focusing on small, fleeting strokes, or impressive, full-screen depictions, his style is unmistakeable. 


 

 

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