카스파르 볼프(Caspar Wolf), 스위스, 화가, 1735-1783
18세기의 스위스 화가 '카스파르 볼프'는 알프스의 장엄한 자연을 그린 화가입니다. 출판사로부터 의뢰받아 약 6년간에 걸쳐 운명적으로 알프스를 그리기 시작했는데, 사람의 손길이 거의 닿지 않은 빙하와 바위, 폭포와 동굴 등을 극적인 풍경으로 묘사했습니다.
자연 앞에 서있는 사람보다는 산의 높이를 더 강조하고, 커다란 빙하를 더 거대하게 표현함으로써 광활한 자연의 파노라마를 연출했죠. 당시에 그가 그린 알프스 풍경들은 한동안 사라졌다가, 20세기가 되어서야 재발견되었답니다.
목수의 아들로 태어나 '알프스 산악 풍경의 선구자'로 인정받은 그의 작품은, 수백 년이 지난 지금 미술사는 물론이며 지질학적으로도 중요한 자료가 되고 있답니다.
About Him
Considered a precursor of European alpine painting, Caspar Wolf occupies a major place in the history of art. For the first time, his paintings offer mountains as the central, unique subject of the composition and not merely as background.
Following an apprenticeship in southern Germany and a subsequent stay in Paris (1769-71), where he makes the acquaintance of the painters Philippe-Jacques Loutherbourg and Joseph Vernet, Wolf gradually turns away from decorative commissions – stoves and wallpaper – to focus on landscape painting. Inspired by Albrecht von Haller and his brilliant poem Die Alpen, published in 1732, Wolf makes mountains a geographic reality for viewers.
His work is immediately noticed by the Bernese printer and publisher Abraham Wagner. Along with a circle of scientists, the two men explore an alpine world that has sparked little interest until then. The scientists recognise in the painter the only one capable of recording an exact observation. Yet Wolf meets with no success in his lifetime and his oeuvre is soon forgotten after his death in 1783. Long considered lost, his paintings are rediscovered in 1940 and an initial show is put together in 1948 in Aarau. Since then, important groups of his works have entered the major Swiss collections, including the Kunsthaus, Aarau; the Kunstmuseum, Basel; and the Oskar Reinhart Foundation, Winterthur.
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